Jak pracuji?

Jak pracuji?

Jak probíhá naše spolupráce

Témata, která přinášíte na naše sezení, mohou být různá. Někdy je zakázka jasně definovaná. Někdy jsou témata naopak obsáhlejší a těžko se o nich mluví do telefonu nebo píše do mailu. Ze zkušenosti vím, že si klienti s tím, zda je právě jejich téma vhodné do koučování, často lámou hlavu. Zbytečně. Téměř jakékoliv téma je vhodné, pokud je klient motivovaný na svém tématu pracovat. Zavolejte mi nebo napište – domluvíme se na prvním úvodním setkání. Vaše téma společně probereme a pokud je pro Vás těžko uchopitelné, pomohu Vám jej zarámovat tak, abychom na něm mohli spolu pracovat.

Pro inspiraci uvádím témata, se kterými ke mně klienti nejčastěji přichází. Témat je však nepřeberné množství. Příběh každého z nás je totiž naprosto jedinečný.

Osobní koučink

  • rozvoj rodičovských dovedností
  • pomoc s řešením konfliktů (v rodině, v práci)
  • porozumění svým potřebám a jak je efektivně sdílet s okolním světem
  • hledání životní rovnováhy
  • sebeorganizace, návyky, energy management
  • necítím se dobře, nedaří se mi, něco mi nejde – potřebuji se v tématu lépe zorientovat
  • potřebuji si promyslet a udělat důležité osobní rozhodnutí


Profesní koučink

  • práce na zvědomování silných a slabých stránek
  • identifikace oblastí pro osobní a profesní rozvoj 
  • kariérové plánování v souladu s aktuálním osobním nastavením a potřebami 
  • stanovování a vyhodnocování cílů 
  • potřebuji si promyslet/ udělat důležité pracovní rozhodnutí 
  • prosazování svých nápadů/ zájmů/ potřeb 
  • hledání work-life balance 
  • témata spojená se sebevědomím a sebehodnotou 
  • zvládání stresu a stanovování priorit 
  • rozvoj manažerských dovedností 
  • rozvoj komunikačních dovedností, vyjednávání, sebeprezentace 
  • rozvoj lektorských dovedností

Témata, která přinášíte na naše sezení, mohou být různá. Někdy je zakázka jasně definovaná. Někdy jsou témata naopak obsáhlejší a těžko se o nich mluví do telefonu nebo píše do mailu. Ze zkušenosti vím, že si klienti s tím, zda je právě jejich téma vhodné do koučování, často lámou hlavu. Zbytečně. Téměř jakékoliv téma je vhodné, pokud je klient motivovaný na svém tématu pracovat. Zavolejte mi nebo napište – domluvíme se na prvním úvodním setkání. Vaše téma společně probereme a pokud je pro Vás těžko uchopitelné, pomohu Vám jej zarámovat tak, abychom na něm mohli spolu pracovat.

Pro inspiraci uvádím témata, se kterými ke mně klienti nejčastěji přichází. Témat je však nepřeberné množství. Příběh každého z nás je totiž naprosto jedinečný.

Osobní koučink

  • rozvoj rodičovských dovedností
  • pomoc s řešením konfliktů (v rodině, v práci)
  • porozumění svým potřebám a jak je efektivně sdílet s okolním světem
  • hledání životní rovnováhy
  • sebeorganizace, návyky, energy management
  • necítím se dobře, nedaří se mi, něco mi nejde – potřebuji se v tématu lépe zorientovat
  • potřebuji si promyslet a udělat důležité osobní rozhodnutí


Profesní koučink

  • práce na zvědomování silných a slabých stránek
  • identifikace oblastí pro osobní a profesní rozvoj 
  • kariérové plánování v souladu s aktuálním osobním nastavením a potřebami 
  • stanovování a vyhodnocování cílů 
  • potřebuji si promyslet/ udělat důležité pracovní rozhodnutí 
  • prosazování svých nápadů/ zájmů/ potřeb 
  • hledání work-life balance 
  • témata spojená se sebevědomím a sebehodnotou 
  • zvládání stresu a stanovování priorit 
  • rozvoj manažerských dovedností 
  • rozvoj komunikačních dovedností, vyjednávání, sebeprezentace 
  • rozvoj lektorských dovedností

Na základě mých zkušeností doporučuji svým klientům minimálně 3 sezení, aby si koučování mohli opravdu zažít a vyzkoušet. Optimální je absolvovat 5 sezení, kdy má klient více prostoru si zapracovat na svém tématu, někam se viditelně posunout a z našich sezení si do svého života odnést něco, co mu zůstane dál ku prospěchu.

Je možné se objednat i na jedno konzultační sezení. Vyplývají z toho však jistá omezení, co se rozvojového  procesu týče, na která klienta v rámci našeho úvodního setkání upozorním.

Frekvenci setkávání nabízím buď jednou týdně nebo jednou za 14 dnů.

Se svými klienty vždy hledám formu koučování, která jim nejlépe vyhovuje jak z pohledu jejich časových, tak i finančních možností.

Úvodní setkání trvá přibližně 30min a cílem je se navzájem trochu „oťukat“ a promluvit si krátce o Vaší tzv. zakázce – tedy o vašem tématu/ problému, který chcete řešit.

Na úvodní schůzce se snažím zodpovědět Vaše otázky tak, abyste měli všechny potřebné informace k tomu se sami rozhodnout, zda by naše spolupráce pro Vás mohla být přínosná. Většinou si ujasňujeme:

  • Co můžete od naší spolupráce očekávat?
  • Jak Vám naše spolupráce může pomoct?
  • Co je pro Vás v rámci naší spolupráce důležité?
  • Kde a kdy se můžeme potkávat?
  • Jaká jsou pravidla?


Úvodní schůzka je bezplatná a Vy máte dostatek prostoru se po ní rozhodnout, zda budete mít o spolupráci zájem.

Sezení probíhají osobně formou 50ti minutových rozhovorů v rozsahu a frekvenci domluvené s klientem.

Na prvním setkání podrobněji rozebereme téma, se kterým přicházíte. Společně se rovněž domluvíme na tom, s čím byste chtěl(a) na konci našich sezení odcházet. Tím zajistíme, že spolupráce bude o aktivním hledání řešení, ne jen o „popovídání si“ – i když někdy i společné povídání si může být samotnou zakázkou a je to tak vpořádku.

Na dalších sezeních spolu budeme pracovat na naplnění Vaší zakázky. Mou rolí bude být Vám na Vaší cestě průvodcem, klást Vám dobré otázky a podporovat Vás ve Vašich rozhodnutích. Společně budeme prozkoumávat Vaše představy i to, co jim brání v jejich naplnění. Budeme hledat, které překážky jsou opravdové a které naopak vychází jen z Vašich představ či přesvědčení, která mohou být mylná. Zaměříme se na hledání rozporů mezi tím, co si myslíte a co cítíte. Budeme hledat nové pohledy na věc a prozkoumávat ještě neprobádané cesty k řešení Vašeho problému. Nebo můžeme pracovat jen na Vašem uvědomění toho, co se kolem Vás děje, co to s Vámi dělá, jak na to reagujete Vy a jak na Vás např. reaguje Vaše okolí.

Možností, jak může koučování probíhat, je nespočet a vždy záleží na konkrétním tématu, naladění klienta a na jeho aktuálních potřebách, které se mohou vyvíjet i v průběhu spolupráce.